søndag den 14. juni 2009

Kritisk gammel bogorm

Jo, det er faktisk hvad jeg er blevet efter at have læst så mange bøger i mit lange liv. Det er en lettelse uden spor af dårlig samvittighed i dag at kunne klappe en bog sammen efter de første 30-40 sider og sige til mig selv. "Ikke den - livet er for kort til dårlige bøger". Sådan havde jeg det ikke før i tiden, hvor jeg tvang mig til pligtskyldigt at læse hele bogen til ende med fare for en lille lur undervejs og efterfølgende ærgrelse over at have spildt tiden. Måske fordi en eller anden autoritet eller kritiker havde rost bogen.

Så meget desto større er fornøjelsen, når jeg så falder i nogle gode bøger, og dem er der heldigvis mange af, hvis man er opmærksom og ser sig omkring. En af de gode, jeg lige har læst, er 'Apropos Opa' af Julia Butschkow. Skrevet i et lettilgængeligt sprog, som også egner sig til sommerlæsning. Læs om den her: http://www.information.dk/183614.

Gode kriminalromaner egner sig også til læsning i liggestolen. Den sidst opdagede gode hedder 'Madam President' af norske Anne Holt.

1 kommentar:

aage sagde ...

Bliv ved med at skrive - siger en af dine faste læsere.
Aage