onsdag den 29. april 2009

Zoneterapi

Jeg går til zoneterapi hver 14. dag hos en erfaren og kompetent zoneterapeut og tror fuldt og fast på, at zoneterapi indvirker positivt på mit helbred, både præventivt og akut når jeg føler mystiske symptoner i kroppen. Måske er det pga. zoneterapien samt - og det må jeg ikke glemme - det daglige kosttilskud bestående af fiskepiller, Gerimax. kalk, D-vitaminer og glucosamin, at jeg sjældent fejler noget. Svært at bevise, for hvordan ville jeg have det, hvis jeg ikke foretog disse ting. Lige meget, min urokkelige tro får mig til at ofre både tid og penge på sagen. Hvad er så Glucosamin. Jo, det er en ekstrakt af skaldyr indeholdende et stof som skulle vedligeholde bruskvævet i leddene, og dette bevirker minsandten, at jeg ikke længere har generende ledsmerter.
Dette var dagens lille opsang fra sundhedsapostlen, som har masser af andre gode råd. De kommer en anden god gang, for lige nu skal hun ud og lave mad.
I dag står den på:

Husmands-paella

Hak løg og hvidløg fint. Snit grøn peber og tomater. Varm rapsolie i en dyb pande og steg grøntsagerne let heri. Lad 1-2 dl ris stege med et par minutter. Kom grønsagsbouillon, salt, peber, en strøget tsk karry i og lad det snurre i 12 minutter. Tilsæt 150 g optøede rejer og en håndfuld frosne fine ærter og lad det snurre videre under låg i 7-8 minutter. Voila retten er færdig nu og serveres med en blandet salat. Afsluttes med frugt. Så skulle vi vist have fået de 5-6 slags grønsager, vi skal have hver dag.

Ingen kommentarer: